Jag mår illa

Idag blir det inget roligt och soligt ämne på min blogg. Tvärtom kommer jag skriva om en drunknad pojke, ett krigsoffer, som spolats upp på land. Bilden på hans liAllaa kropps har spridits hejdlöst fort i såväl media som sociala media. Vissa menar på att det är bra, att det öppnar ögonen på folk och att det kan bidra till att fler hjälper de drabbade. Själv kan jag inte annat än må illa över hur hemskt detta är. Jag undrar hur någons första reaktion kan vara att stanna upp och ta en bild på den uppspolade kroppen? Själv hade jag fått panik och kastat allt jag hade i händerna och rusat fram, försökt med allt för att rädda den lille. Kanske har jag lättare att relatera eftersom jag själv har en liten hemma men jag mår så fruktansvärt illa av att se den här lilla pojken på stranden. För bara någon dag sedan kunde han gå, tala, gråta, skratta, leva. Nu är han död. Jag vill inte föreställa mig hur han kämpade i vattnet efter luft... Jag vill inte tänka på det men jag kan inte låta bli. Att sprida denna bild är för mig så oförståeligt. Hur kan man vara så omänsklig? Har han inte varit med om tillräckligt redan? Människor kommenterar osmakliga kommentarer och bilden på det döda barnet används i olika sammanhang. Jag sörjer och jag vill stötta alla de flyktingar som kämpar. 

Själv sitter jag här och min son sover tryggt i sin säng. Det sätter perspektiv på saker och ting, vi måste alla bli bättre på att se hur bra vi faktiskt har det. Alla har sitt bagage att bära, men det är inte alla som måste kämpa för sitt liv. 
Skogsraah ☾
2015-09-04 @ 10:18:45
URL: http://skogsraah.se

Fy, det är så otroligt hemskt alltihopa :(

Svar: Ja det är vidrigt :( önskar alla bloggare kunde slå ihop sin kreativitet och hitta på ett starkt budskap som når fram till alla läsare!
Isabelle Håkansson




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

isabellehakanssonfoto.blogg.se

Här kan ni se bilder ur min vardag och läsa om vad jag gör på dagarna.

RSS 2.0